Нові умови призначення житлових субсидій
Кабінет міністрів вніс зміни до правил призначення житлових субсидій, спростивши процедуру їхнього отримання вже з 1 травня 2021 року. Відтепер субсидію за деякими винятками перепризначатимуть без подання нової заяви.
Уряд спрощує процедуру отримання субсидії. З травня цього року були запроваджені нові правила отримання допомоги. Нові зміни дозволять перепризначати субсидії без подання відповідної заяви.
Призначення житлової субсидії на цей рік домогосподарствам, які отримували житлову субсидію в опалювальному сезоні 2020-2021 років, буде проводитися без звернень громадян, крім домогосподарств, яким житлова субсидія:
- надавалася у грошовій безготівковій формі (необхідно отримати дані для виплати коштів у готівковій формі);
- була призначена за фактичним місцем проживання осіб (орендарі житлових приміщень; внутрішньо переміщені особи), оскільки необхідно підтвердити місце фактичного проживання;
- була призначена без урахування окремих осіб з числа зареєстрованих у житловому приміщенні, які не проживають за місцем реєстрації (необхідно актуалізувати відомості щодо непроживання окремих осіб за місцем реєстрації).
Домогосподарствам, у яких відсутні критерії, за яких житлова субсидія не призначається, передбачено автоматичне перепризначення субсидії. Рішення про це в автоматичному режимі ухвалюватимуть органи соціального захисту населення на підставі інформації Мінфіну після верифікації даних щодо одержувачів житлових субсидій (наявність у власності житлових приміщень, транспортних засобів, депозитних рахунків та інше).
Рішення уряду також передбачає наступне:
не враховувати доходи від розміщення депозитів, оскільки банківські установи подають звіт до ДФС загальною сумою, і наразі відсутня персоніфікована інформація про доходи фізичних осіб від розміщення депозитів;
- збільшити до 100 тис. грн суму коштів на депозитному рахунку, перевищення якої позбавляє громадян права на отримання житлової субсидії (наразі це 25 прожиткових мінімумів, або 56 750 грн);
- не враховувати житлові приміщення, які перебувають у спільній частковій або сумісній власності (переважно це приватизація житла), а також ті, що рощташовані в сільській місцевості (здебільшого це спадщина).
З 1 січня 2021 р. заяви з необхідними документами приймаються від громадян структурними підрозділами з питань соціального захисту населення районних держадміністрацій лише у разі надіслання їх поштою або в електронній формі (через офіційний веб-сайт Мінсоцполітики, інтегровані з ним інформаційні системи органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування або Єдиний державний веб-портал електронних послуг).
У паперовому вигляді заяви з необхідними документами також приймаються уповноваженими посадовими особами виконавчого органу сільської, селищної, міської ради відповідної територіальної громади, які передають їх протягом трьох робочих днів з дати їх надходження відповідному структурному підрозділу з питань соціального захисту населення.
Прикріплені файли: